Benny Hinn valse profeet   Leave a comment

 

Hij beweert dat God aan hem verscheen toen hij 11 was en dat die verschijningen zijn doorgegaan. Op de middelbare school kreeg hij visioenen en toen hij twintig was is hij tot geloof gekomen.

Volgens eigen zeggen heeft hij de zalving ontvangen toen hij op bezoek ging bij het graf van Kathryn Kulhman. Regelmatig gaat hij nog op bezoek bij haar graf om zo inspiratie op te doen.

Zou God Benny Hinn geroepen hebben toen hij bij dat graf zat? Zou de zalving via een dode tot hem kunnen komen? Ik geloof wel dat hij daar een zalving heeft ontvangen, maar niet dat het de Heilige Geest is Die hem daar gezalfd heeft.

God geeft in de bijbel duidelijk aan dat we ons niet in mogen laten met de doden, zou Hij dan tegen Zijn woord in gaan om iemand een zalving te geven? Dat is onmogelijk. ( zie o.a Jes. 8:19, Deutr. 18:11)

Benny Hinn leeft van het geld wat hij ophaalt in zijn ministrie. Nu is daar op zich niets mis mee, maar het gaat om de manier waarop. Hij roept u op om gul te geven zodat hij de wereld over kan gaan om zogenaamde crusades te houden. Als u genoeg geeft dan komt uw naam aan de binnenkant van zijn privejet en zal hij dus iedere reis voor u bidden. Betaalt u minder, dan mag uw naam op een bordje aan de muur in de studio.

Ook heeft hij blijkbaar de gave om brieven te zegenen. Hele stapels met brieven liggen op een hoop. Hij legt zijn handen erop en zegent zo alle briefschrijvers en spreekt genezing over hen uit. Ik heb dit ook een keer gezien in een interview met Jomanda, die zegende zo pallets met flessen water in zodat deze heilig werden.

Bij zijn crusades begint de band het nummer How great Thou art te spelen. Als na een tijdje de mensen dit vol vuur meezingen komt hij pas zelf het podium op. In vol ornaat staat hij dan op het podium deze lofzang in ontvangst te nemen. Anders kan het niet genoemd worden. Hij staat er echt bij om deze eer te ontvangen. Dit doet hij, voor zover ik weet, bij iedere samenkomst.

Hieronder zal ik een aantal van zijn uitspraken zetten die aangeven wat voor type hij is. Dan mag u zelf beslissen of u denkt dat dit een man van God is of een valse profeet.

Benny Hinn moedigt  zijn volgelingen aan om te zeggen “I AM, I AM,” Dit is een term die zowel in de New Age beweging als bij de vrijmetselaars wordt gebruikt. Hij doelt hierbij op zijn leer dat we allemaal kleine godjes zijn. Andere Word of Faith leraren verkondigen dit overigens ook.

De bijbel:  vóór Mij is er geen God geformeerd en na Mij zal er geen zijn. Jes.43:10b

Benny Hinn: Ik ben een kleine messias.

De bijbelwant door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. Gal 3:26

Benny Hinn: Ik wil geen goud in de hemel, ik wil het hier en nu.

De bijbelJullie kunnen niet God dienen én de mammon. Mat.6:24

Benny Hinn: Als iemand zich uitspreekt tegen deze ministrie, vervloekt zul je zijn en je kinderen ook.

De bijbel: Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen. Lucas 6:27-28

Benny Hinn heeft ook valse profetiën uitgesproken. Vals, omdat ze niet uitgekomen zijn. De geest had hem o.a. verteld dat Fidel Castro zou sterven in de jaren 90.

Benny Hinn claimt genezingen die niet te bewijzen zijn. Toch heeft hij met zijn charismatische uitstraling velen misleid. Velen komen af op zijn genezingsdiensten en even zoveel mensen gaan teleurgesteld weer naar huis.

Wat nu zo jammer is, is dat de mensen die gingen voor genezing en nog steeds ziek zijn als ze naar huis gaan, dat zij niet alleen teleurgesteld in Benny Hinn zijn maar vaak ook in Jezus. Met alle gevolgen van dien.

Benny Hinn is een charlatan en een oplichter die velen van de juiste weg af trekt met een vals evangelie en een valse zalving en profiteert van de mensen.

Tags: 

21 Comments to “Soms MOET je een waarschuwing laten horen.”

Advertenties

Posted maart 15, 2013 by Dutch Bible Research Center.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: